Галоўная
Мытныя органы
Асноўныя задачы і функцыі Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь
Асноўныя задачы і функцыі Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь
Асноўныя задачы і функцыі Дзяржаўнага мытнага камітэта Рэспублікі Беларусь вызначаны Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 21 красавіка 2008 г. № 228 "Аб некаторых пытаннях мытных органаў"
АСНОЎНЫЯ ЗАДАЧЫ ДМК
- правядзенне дзяржаўнай мытнай палітыкі, ажыццяўленне непасрэднага кіраўніцтва мытнай справай і каардынацыя ў гэтай сферы дзейнасці іншых дзяржаўных органаў і іншых арганізацый;
- забеспячэнне ў межах сваёй кампетэнцыі эканамічнай бяспекі Рэспублікі Беларусь, абароны яе эканамічных інтарэсаў;
- забеспячэнне аднастайнага прымянення мытнага заканадаўства Мытнага саюза і заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб мытным рэгуляванні мытнымі органамі на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь;
- распрацоўка і прымяненне метадаў і сродкаў, якія забяспечваюць выкананне мытнага заканадаўства Мытнага саюза і заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб мытным рэгуляванні;
- стварэнне ўмоў, якія садзейнічаюць паскарэнню тавараабароту пры ўвозе тавараў у Рэспубліку Беларусь і вываз тавараў з Рэспублікі Беларусь праз мытную мяжу Мытнага саюза ў Рэспубліцы Беларусь;
- арганізацыя барацьбы з кантрабандай і іншымі злачынствамі, дазнанне па якіх аднесена да кампетэнцыі мытных органаў, адміністрацыйнымі правапарушэннямі, вядзенне адміністрацыйнага працэсу па якіх аднесена да кампетэнцыі мытных органаў;
- забеспячэнне выканання міжнародных абавязацельстваў Рэспублікі Беларусь у частцы, што датычцца мытнай справы.
На ДМК могуць быць ускладзены іншыя задачы ў адпаведнасці з актамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, законамі Рэспублікі Беларусь, пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, прынятымі ў межах яго кампетэнцыі.
АСНОЎНЫЯ ФУМКЦЫI ДМК
- распрацоўвае і ўносіць ва ўстаноўленым парадку Прэзідэнту Рэспублікі Беларусь прапановы аб удасканаленні дзяржаўнай мытнай палітыкі;
- інфармуе Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь і Дзяржаўны сакратарыят Савета Бяспекі Рэспублікі Беларусь пра пагрозы эканамічнай бяспекі Рэспублікі Беларусь;
- арганізуе ўзаемадзеянне і ажыццяўляе каардынацыю дзейнасці дзяржаўных органаў і іншых арганізацый у галіне рэалізацыі дзяржаўнай мытнай палітыкі;
- распрацоўвае і рэалізуе дзяржаўныя праграмы ў сферы мытнай справы, удзельнічае ў распрацоўцы і рэалізацыі іншых дзяржаўных праграм у межах сваёй кампетэнцыі;
- ажыццяўляе супрацоўніцтва з мытнымі і іншымі кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, міжнароднымі арганізацыямі, якія займаюцца пытаннямі мытнай справы, у межах сваёй кампетэнцыі, заключае міжнародныя дагаворы міжведамаснага характару з адпаведнымі дзяржаўнымі органамі замежных дзяржаў і (або) міжнароднымі арганізацыямі, удзельнічае ў заключэнні іншых міжнародных дагавораў;
- прымае ўдзел у распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых актаў, якія вызначаюць прававы, эканамічны і арганізацыйны механізмы рэалізацыі дзяржаўнай мытнай палітыкі;
- прымае ў межах сваёй кампетэнцыі нарматыўныя прававыя акты па пытаннях мытнага рэгулявання і іншых пытаннях, што ўваходзяць у кампетэнцыю мытных органаў;
- інфармуе праз афіцыйны сайт ДМК у глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт і (або) сродкі масавай інфармацыі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам, аб падрыхтаваных праектах законаў Рэспублікі Беларусь, актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і пастаноў Урада Рэспублікі Беларусь па пытаннях мытнага рэгулявання ў Рэспубліцы Беларусь;
- разглядае на грамадска-кансультатыўным (экспертным) савеце пры ДМК праекты заканадаўчых і іншых нарматыўных прававых актаў, што распрацоўваюцца, якія могуць аказаць істотны ўплыў на ўмовы ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці;
- ажыццяўляе агульнае кіраўніцтва мытнямі і арганізацыямі, падпарадкаванымі ДМК, кантралюе і каардынуе іх дзейнасць;
- па ўзгадненні з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь стварае, рэарганізуе і ліквідуе мытні, а таксама ўносіць прапановы Прэзідэнту Рэспублікі Беларусь аб стварэнні, рэарганізацыі і ліквідацыі дзяржаўных устаноў, якія ўваходзяць у сістэму мытных органаў;
- арганізуе, праводзіць і ўдасканальвае правядзенне мытнага кантролю ў адпаведнасці з мытным заканадаўствам Мытнага саюза і заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
- арганізуе ажыццяўленне падатковага, валютнага, экспартнага, радыяцыйнага, аўтамабільнага, санітарна-каранціннага, ветэрынарнага, фітасанітарнага і іншых відаў кантролю, права на ажыццяўленне якіх або на ўдзел у ажыццяўленні якіх прадастаўлена мытным органам у адпаведнасці з заканадаўствам;
- вызначае ў межах сваёй кампетэнцыі ў адпаведнасці з заканадаўствам формы дакументаў, неабходных для мытных мэтаў, патрабаванні па іх падрыхтоўцы, а таксама парадак іх прадстаўлення;
- арганізуе дзейнасць мытняў па збіранні мытных і іншых плацяжоў, спагнанне якіх ускладзена на мытныя органы, кантролю за правільнасцю іх вылічэння, своечасовасцю і паўнатой выплаты, прыняцця мер па іх прымусоваму спагнанню;
- арганізуе сістэму кантролю за правільнасцю вызначэння мытнага кошту і краіны паходжання тавараў; уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы аб удасканаленні мер тарыфнага і нетарыфнага рэгулявання знешнеэканамічнай дзейнасці;
- забяспечвае падрыхтоўку прапаноў сумесна з зацікаўленымі дзяржаўнымі органамі аб распрацоўцы, зменах і дапаўненнях адзінай Таварнай наменклатуры знешнеэканамічнай дзейнасці Мытнага саюза;
- вызначае мытні для прыняцця папярэдняга рашэння аб класіфікацыі тавараў па адзінай Таварнай наменклатуры знешнеэканамічнай дзейнасці Мытнага саюза, прымае рашэнні і дае тлумачэнні па класіфікацыі асобных відаў тавараў;
- ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку наступную праверку (верыфікацыю) сертыфікатаў аб паходжанні тавару, якія выдаюцца Беларускай гандлёва-прамысловай палатай, і дэкларацый аб паходжанні тавару;
- ажыццяўляе уключэнне юрыдычных асоб у рэестры мытных прадстаўнікоў, мытных перавозчыкаў, уладальнікаў складоў часовага захоўвання, уладальнікаў мытных складоў, уладальнікаў свабодных складоў, уладальнікаў магазінаў бяспошліннага гандлю і выключэнне асоб, якія ажыццяўляюць дзейнасць у сферы мытнай справы, з гэтых рэестраў, прыпыняе дзейнасць у сферы мытнай справы, вызначае парадак фарміравання і вядзення рэестраў мытных прадстаўнікоў, мытных перавозчыкаў, уладальнікаў складоў часовага захоўвання, уладальнікаў мытных складоў, уладальнікаў свабодных складоў, уладальнікаў магазінаў бяспошліннага гандлю, ажыццяўляе вядзенне такіх рэестраў;
- вызначае парадак вядзення мытнага рэестра аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці і ажыццяўляе яго вядзенне;
- ажыццяўляе вядзенне рэестраў банкаў і нябанкаўскіх крэдытна-фінансавых арганізацый, прызнаных мытнымі органамі гарантамі выплаты мытных плацяжоў;
- ажыццяўляе прысваенне або аднаўленне статусу ўпаўнаважанага эканамічнага аператара, выдае або адмаўляе ў выдачы пасведчання аб уключэнні ў рэестр упаўнаважаных эканамічных аператараў, уносіць змяненні і (ці) дапаўненні ў выдадзенае пасведчанне, ажыццяўляе яго водгук, вызначае парадак фарміравання і вядзення рэестра ўпаўнаважаных эканамічных аператараў;
- вызначае парадак запаўнення і выкарыстання кніжкі МДП, а таксама рэалізацыі іншых палажэнняў Мытнай канвенцыі Арганізацыі Аб'яднаных Нацый аб міжнароднай перавозцы грузаў з прымяненнем кніжкі МДП (Канвенцыя МДП, 1975 г.) ад 14 лістапада 1975 года;
- забяспечвае захаванне парадку перамяшчэння тавараў, у тым ліку транспартных сродкаў, праз мытную мяжу Мытнага саюза ў Рэспубліцы Беларусь;
- адкрывае і ліквідуе ведамасныя пункты мытнага афармлення, а таксама ўстанаўлівае пэўныя ведамасныя пункты мытнага афармлення для здзяйснення мытных аперацый і правядзення мытнага кантролю ў дачыненні да асобных відаў тавараў;
- вызначае час работы мытных органаў у пунктах мытнага афармлення;
- вызначае парадак правядзення праверкі сістэмы ўліку тавараў і справаздачнасці асобамі, што ажыццяўляюць дзейнасць у сферы мытнай справы, якія карыстаюцца адмысловымі спрашчэннямі, а таксама карыстаюцца і (або) валодаюць замежнымі таварамі, формы і парадак прадстаўлення справаздачнасці дадзенымі асобамі;
- вызначае форму і парадак уліку тавараў, якія знаходзяцца пад мытным кантролем, а таксама форму і парадак прадстаўлення справаздачнасці па такіх таварах;
- вызначае парадак узаемадзеяння мытных органаў і арганізацый, што ажыццяўляюць мытнае суправаджэнне транспартных сродкаў, перавозяць тавары аўтамабільным транспартам у адпаведнасці з мытнай працэдурай мытнага транзіту, па арганізацыі мытнага суправаджэння транспартных сродкаў, што перавозяць тавары ў адпаведнасці з мытнай працэдурай мытнага транзіту, калі іншае не ўстаноўлена Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь;
- вызначае парадак і тэрміны прадстаўлення ў мытны орган паведамлення аб размяшчэнні тавараў у зоне мытнага кантролю, яго форму, а таксама структуру, памер ліста, форму знешняга прадстаўлення паведамлення аб размяшчэнні тавараў у зоне мытнага кантролю, парадак запаўнення, рэгістрацыі паведамлення аб размяшчэнні тавараў у зоне мытнага кантролю і парадак унясення змяненняў у такое зарэгістраванае апавяшчэнне;
- вызначае асаблівасці здзяйснення мытных аперацый у дачыненні да асобных катэгорый тавараў у межах кампетэнцыі, вызначанай мытным заканадаўствам Мытнага саюза і (ці) заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, у тым ліку пры перамяшчэнні такіх тавараў праз пэўныя пункты пропуску;
- вызначае парадак прымянення і патрабаванні да вырабу сродкаў ідэнтыфікацыі тавараў, што знаходзяцца пад мытным кантролем, і дакументаў на іх, транспартных сродкаў, памяшканняў, ёмістасцяў і іншых месцаў, дзе знаходзяцца або могуць знаходзіцца тавары, што падлягаюць мытнаму кантролю, а таксама парадак бязвыплатнай перадачы ўпаўнаважаным эканамічным аператарам пламбіратараў і іншых тэхнічных сродкаў, якія выкарыстоўваюцца для ідэнтыфікацыі тавараў, што знаходзяцца пад мытным кантролем, і дакументаў на іх, транспартных сродкаў, памяшканняў і іншых месцаў, дзе знаходзяцца або могуць знаходзіцца тавары, што падлягаюць мытнаму кантролю, і іх выкарыстання;
- вызначае парадак фарміравання мытнай дэкларацыі ў выглядзе электроннага дакумента, асаблівасці яе прадстаўлення, выкарыстання і захоўвання для мытных мэтаў, калі іншае не ўстаноўлена мытным заканадаўствам Мытнага саюза;
- вызначае асаблівасці адклікання рэгістрацыі пададзенай мытнай дэкларацыі, а таксама парадку ўнясення змяненняў і (або) дапаўненняў у мытную дэкларацыю;
- вызначае парадак прад'яўлення мытнаму органу тавараў, у дачыненні да якіх пададзеная дэкларацыя на тавары да іх увозу на мытную тэрыторыю Мытнага саюза ў Рэспубліцы Беларусь;
- усталёўвае паслядоўнасць здзяйснення мытнымі органамі мытных аперацый па рэгістрацыі выпуску тавараў і адмовы ў іх выпуску;
- усталёўвае асаблівасці мытнага транзіту замежных тавараў па тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, у тым ліку ў дачыненні да міжнародных паштовых адпраўленняў і тавараў, што перамяшчаюцца чыгуначным, унутраным водным транспартам і паветранымі судамі;
- арганізуе кантроль за выкананнем забарон і абмежаванняў, устаноўленых у адпаведнасці з міжнароднымі дагаворамі дзяржаў - членаў Мытнага саюза і заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, у дачыненні да тавараў, што ўвозяцца ў Рэспубліку Беларусь, і вывазу з Рэспублікі Беларусь;
- усталёўвае формы рашэнняў аб прызначэнні мытнай экспертызы, заключэння мытнага эксперта (эксперта) пры правядзенні мытнай экспертызы, вызначае парадак прыняцця рашэння аб прыцягненні эксперта іншай арганізацыі да правядзення мытнай экспертызы;
- прымае ў вызначаным парадку рашэнне аб прыняцці мер па абароне правоў на аб'ект інтэлектуальнай уласнасці або аб адмове ў прыняцці такіх мер;
- вызначае парадак збору і апрацоўкі інфармацыі, правядзення аналізу і ацэнкі рызык, распрацоўкі і рэалізацыі мер па кіраванні рызыкамі, а таксама тэхнічныя ўмовы перадачы інфармацыі, якая змяшчаецца ва ўстаноўленых профілях рызыкі;
- арганізуе ў межах сваёй кампетэнцыі правядзенне мытнымі органамі мытных праверак, сцвярджае методыку правядзення мытных праверак і форму акта мытнай праверкі, усталеўвае метады і спосабы правядзення выязных мытных праверак, вызначае парадак арганізацыі і правядзення камеральных мытных праверак, формы дакументаў, якія тычацца правядзення такіх праверак, і патрабаванні па іх падрыхтоўцы, калі іншае не ўстаноўлена мытным заканадаўствам Мытнага саюза і заканадаўствам Рэспублікі Беларусь аб кантрольнай (нагляднай) дзейнасці;
- вызначае адзіную тэхнічную палітыку ў мытных органах у галіне інфармацыйных тэхналогій і інфармацыйнай бяспекі;
- вызначае тэхнічную палітыку ў частцы распрацоўкі, абсталявання і ўкаранення ў мытных органах тэхнічных сродкаў мытнага кантролю, прыбораў радыяцыйнага кантролю, сродкаў вылічальнай тэхнікі, тэлекамунікацыі і сувязі;
- ажыццяўляе правамоцтвы ўласніка інфармацыйных рэсурсаў мытных органаў, усталеўвае парадак фарміравання, выкарыстання дадзеных рэсурсаў, а таксама патрабаванні па дакументаванні інфармацыі і звестак, у тым ліку тых, што прадстаўляюцца электронным спосабам;
- усталеўвае патрабаванні да фарматаў і структур электронных копій дакументаў, электронных дакументаў і звестак у электронным выглядзе, што прадстаўляюцца ў мытныя органы і выкарыстоўваюцца для мытных мэтаў, калі такія патрабаванні не ўстаноўлены мытным заканадаўствам Мытнага саюза;
- арганізуе дзейнасць мытных органаў па тэхнічнай і (або) крыптаграфічнай абароне інфармацыі, у тым ліку пасведчанне формы знешняга прадстаўлення электроннага дакумента на папяровым носьбіце, што прадстаўляецца ў мытны орган або мытным органам, і распаўсюджванне адкрытых ключоў праверкі электроннага лічбавага подпісу;
- арганізуе збор і апрацоўку звестак аб перамяшчэнні тавараў і транспартных сродкаў праз мытную мяжу Мытнага саюза ў Рэспубліцы Беларусь, іх мытным дэклараванні і выпуску, а таксама іншых звестак аб знешнім гандлі таварамі, прадстаўленых у мытныя органы ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, арганізуе вядзенне мытнай статыстыкі знешняга гандлю Рэспублікі Беларусь і статыстыкі ўзаемнага гандлю Рэспублікі Беларусь з дзяржавамі - членамі Мытнага саюза ў адпаведнасці з заканадаўствам Мытнага саюза і заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
- прымае меры па забеспячэнні абароны дадзеных мытнай статыстыкі знешняга гандлю Рэспублікі Беларусь і статыстыкі ўзаемнага гандлю Рэспублікі Беларусь з дзяржавамі - членамі Мытнага саюза, што змяшчаюць інфармацыю, распаўсюджванне і (або) прадастаўленне якой абмежавана;
- вызначае па ўзгадненні з Нацыянальным статыстычным камітэтам, Нацыянальным банкам, Міністэрствам эканомікі, Міністэрствам замежных спраў парадак фарміравання дадзеных мытнай статыстыкі знешняга гандлю і статыстыкі ўзаемнага гандлю Рэспублікі Беларусь з дзяржавамі - членамі Мытнага саюза;
- усталеўвае парадак вядзення спецыяльнай мытнай статыстыкі; заключае дагаворы з іншымі дзяржаўнымі органамі па пытаннях арганізацыі ўзаемадзеяння ў сферы барацьбы са злачыннасцю, у межах сваей кампетэнцыі ўзаемадзейнічае з іншымі дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па дадзеных пытаннях;
- забяспечвае садзейнічанне кампетэнтным органам Рэспублікі Беларусь у барацьбе з міжнародным тэрарызмам, арганізаванай злачыннасцю, карупцыяй, спыненні незаконнага ўмяшання ў аэрапортах Рэспублікі Беларусь у дзейнасць міжнароднай грамадзянскай авіяцыі, а таксама ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі процідзеянне экстрэмізму;
- ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі аператыўна-вышуковую дзейнасць, дазнанне, вядзенне адміністрацыйнага працэсу па справах аб адміністрацыйных правапарушэннях і ва ўстаноўленым парадку прыцягвае асоб да адказнасці за здзяйсненне адміністрацыйных правапарушэнняў;
- арганізуе работу па прафілактыцы правапарушэнняў;
- арганізуе работу па папярэджанні, выяўленні і спыненні правапарушэнняў, што здзяйсняюцца службовымі асобамі і іншымі работнікамі мытных органаў, забяспечвае рашэнне гэтых задач ва ўзаемадзеянні з іншымі дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі;
- ажыццяўляе метадалагічнае кіраўніцтва бухгалтарскім улікам і справаздачнасцю ў мытных органах;
- арганізуе і ажыццяўляе фінансаванне мытных органаў у межах выдзеленых бюджэтных асігнаванняў, а таксама іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам;
- ажыццяўляе ведамасны кантроль за дзейнасцю мытных органаў і арганізацый, падпарадкаваных ДМК, прымае меры па забеспячэнні эфектыўнага выкарыстання і захаванасці замацаванай за імі маёмасці; арганізуе ў межах свой кампетэнцыі работу з маёмасцю, выключанай, арыштаванай, затрыманай або накіраванай у даход дзяржавы;
- распрацоўвае нормы і парадак матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння мытных органаў, забяспечвае ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ўлік, захоўванне і расходаванне матэрыяльных і фінансавых сродкаў;
- распараджаецца ва ўстаноўленым парадку маёмасцю, замацаванай за мытнымі органамі і арганізацыямі, падпарадкаванымі ДМК;
- ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі фарміраванне, аптымізацыю і развіццё мытнай інфраструктуры, арганізуе яе эксплуатацыю;
- вызначае парадак арганізацыі эксплуатацыі транспартных сродкаў (легкавых аўтамабіляў, аўтобусаў, грузавых аўтамабіляў і транспартных сродкаў спецыяльнага прызначэння, паветраных і водных судоў), што знаходзяцца ў аператыўным кіраванні мытных органаў;
- выконвае функцыі заказчыка пры дзяржаўнай закупцы тавараў (работ, паслуг), а таксама выступае заказчыкам у будаўнічай дзейнасці;
- рэалізуе дзяржаўную кадравую палітыку, а таксама арганізуе ідэалагічную і выхаваўчую працу ў мытных органах і арганізацыях, падпарадкаваных ДМК;
- забяспечвае прававую і сацыяльную абарону работнікаў мытных органаў, а таксама членаў іх сем'яў;
- вызначае дзяржаўную ўстанову адукацыі, што ажыццяўляе павышэнне кваліфікацыі ў галіне мытнага дэкларавання спецыялістаў па мытнаму дэклараванню і фізічных асоб, якія выказалі жаданне стаць спецыялістамі па мытнаму дэклараванню;
- вызначае парадак здачы кваліфікацыйнага экзамену для фізічных асоб, якія прэтэндуюць на атрыманне кваліфікацыйнага атэстата спецыяліста па мытнаму дэклараванню, пытанні да такога іспыту, а таксама мытныя органы для яго прыняцця;
- усталеўвае форму кваліфікацыйнага атэстата спецыяліста па мытнаму дэклараванню, вызначае парадак яго анулявання, а таксама ажыццяўляе рэгістрацыю выдадзеных і (або) ануляваных кваліфікацыйных атэстатаў спецыялістаў па мытнаму дэклараванню;
- рэалізуе дзяржаўную палітыку ў галіне аховы працы на галіновым узроўні, ажыццяўляе дзяржаўнае кіраванне ў галіне аховы працы ў межах сваёй кампетэнцыі;
- арганізуе кансультаванне і інфармаванне зацікаўленых асоб па пытаннях мытнага рэгулявання і іншых пытаннях, што ўваходзяць у кампетэнцыю мытных органаў;
- разглядае ў межах сваёй кампетэнцыі звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб, а таксама арганізуе асабісты прыём грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, i прадстаўнікоў юрыдычных асоб;
- засноўвае ва ўстаноўленым парадку перыядычныя друкаваныя выданні; арганізуе і ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі камплектаванне, улік, захоўванне і выкарыстанне архіўных дакументаў;
- устанаўлівае адзіны парадак фарміравання і прадстаўлення форм ведамаснай статыстычнай справаздачнасці (назірання) у сферы мытнага справы, каардынуе прадстаўленне статыстычнай справаздачнасці ў органы дзяржаўнай статыстыкі і ўпаўнаважаныя дзяржаўныя арганізацыі, што ажыццяўляюць збор і апрацоўку дадзеных;
- ажыццяўляе арганізацыйна-метадычнае кіраўніцтва падраздзяленнямі па абароне дзяржаўных сакрэтаў у мытных органах, ва ўстаноўленым парадку аказвае паслугі па абароне дзяржаўных сакрэтаў;
- вызначае катэгорыі службовых асоб мытных органаў, надзеленых правам прымянення фізічнай сілы і спецыяльных сродкаў, выкарыстання службовых сабак, а таксама парадак выкарыстання службовых сабак, іх навучання і ўтрымання;
- арганізуе мабілізацыйную падрыхтоўку ў мытных органах, вядзенне воінскага ўліку і браніравання ваеннаабавязаных, якія працуюць у мытных органах і арганізацыях, падпарадкаваных ДМК;
- арганізуе грамадзянскую абарону і абарону службовых асоб, іншых работнікаў мытных органаў і арганізацый, падпарадкаваных ДМК, а таксама аб'ектаў мытнай інфраструктуры ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару;
- набывае і выкарыстоўвае ў адпаведнасці з заканадаўствам зброю, боепрыпасы да яго і спецыяльныя сродкі, ажыццяўляе кантроль за іх абаротам у мытных органах.
Актамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, законамі Рэспублікі Беларусь, пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, прынятымі ў межах яго кампетэнцыі, на ДМК могуць быць ускладзены іншыя функцыі.