- распрацоўвае і ўносіць ва ўстаноўленым парадку Прэзідэнту
Рэспублікі Беларусь прапановы аб удасканаленні дзяржаўнай мытнай палітыкі;
- інфармуе Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Савет Міністраў
Рэспублікі Беларусь і Дзяржаўны сакратарыят Савета Бяспекі Рэспублікі Беларусь
пра пагрозы эканамічнай бяспекі Рэспублікі Беларусь;
- арганізуе ўзаемадзеянне і ажыццяўляе каардынацыю
дзейнасці дзяржаўных органаў і іншых арганізацый у галіне рэалізацыі дзяржаўнай
мытнай палітыкі;
- распрацоўвае і рэалізуе дзяржаўныя праграмы ў сферы мытнай
справы, удзельнічае ў распрацоўцы і рэалізацыі іншых дзяржаўных праграм у межах
сваёй кампетэнцыі;
- ажыццяўляе супрацоўніцтва з мытнымі і іншымі
кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, міжнароднымі арганізацыямі, якія
займаюцца пытаннямі мытнай справы, у межах сваёй кампетэнцыі, заключае
міжнародныя дагаворы міжведамаснага характару з адпаведнымі дзяржаўнымі
органамі замежных дзяржаў і (або) міжнароднымі арганізацыямі, удзельнічае ў
заключэнні іншых міжнародных дагавораў;
- прымае ўдзел у распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых
актаў, якія вызначаюць прававы, эканамічны і арганізацыйны механізмы рэалізацыі
дзяржаўнай мытнай палітыкі;
- прымае ў межах сваёй кампетэнцыі нарматыўныя прававыя
акты па пытаннях мытнага рэгулявання і іншых пытаннях, што ўваходзяць у
кампетэнцыю мытных органаў;
- інфармуе праз афіцыйны сайт ДМК у глабальнай камп'ютарнай
сетцы Інтэрнэт і (або) сродкі масавай інфармацыі ў парадку, устаноўленым
заканадаўствам, аб падрыхтаваных праектах законаў Рэспублікі Беларусь, актаў
Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і пастаноў Урада Рэспублікі Беларусь па пытаннях
мытнага рэгулявання ў Рэспубліцы Беларусь;
- разглядае на грамадска-кансультатыўным (экспертным)
савеце пры ДМК праекты заканадаўчых і іншых нарматыўных прававых актаў, што
распрацоўваюцца, якія могуць аказаць істотны ўплыў на ўмовы ажыццяўлення
прадпрымальніцкай дзейнасці;
- ажыццяўляе агульнае кіраўніцтва мытнямі і арганізацыямі,
падпарадкаванымі ДМК, кантралюе і каардынуе іх дзейнасць;
- па ўзгадненні з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь стварае,
рэарганізуе і ліквідуе мытні, а таксама ўносіць прапановы Прэзідэнту Рэспублікі
Беларусь аб стварэнні, рэарганізацыі і ліквідацыі дзяржаўных устаноў, якія
ўваходзяць у сістэму мытных органаў;
- арганізуе, праводзіць і ўдасканальвае правядзенне мытнага
кантролю ў адпаведнасці з мытным заканадаўствам Мытнага саюза і заканадаўствам
Рэспублікі Беларусь;
- арганізуе ажыццяўленне падатковага, валютнага,
экспартнага, радыяцыйнага, аўтамабільнага, санітарна-каранціннага,
ветэрынарнага, фітасанітарнага і іншых відаў кантролю, права на ажыццяўленне
якіх або на ўдзел у ажыццяўленні якіх прадастаўлена мытным органам у
адпаведнасці з заканадаўствам;
- вызначае ў межах сваёй кампетэнцыі ў адпаведнасці з
заканадаўствам формы дакументаў, неабходных для мытных мэтаў, патрабаванні па
іх падрыхтоўцы, а таксама парадак іх прадстаўлення;
- арганізуе дзейнасць мытняў па збіранні мытных і іншых
плацяжоў, спагнанне якіх ускладзена на мытныя органы, кантролю за правільнасцю
іх вылічэння, своечасовасцю і паўнатой выплаты, прыняцця мер па іх прымусоваму
спагнанню;
- арганізуе сістэму кантролю за правільнасцю вызначэння
мытнага кошту і краіны паходжання тавараў; уносіць ва ўстаноўленым парадку
прапановы аб удасканаленні мер тарыфнага і нетарыфнага рэгулявання
знешнеэканамічнай дзейнасці;
- забяспечвае падрыхтоўку прапаноў сумесна з зацікаўленымі
дзяржаўнымі органамі аб распрацоўцы, зменах і дапаўненнях адзінай Таварнай
наменклатуры знешнеэканамічнай дзейнасці Мытнага саюза;
- вызначае мытні для прыняцця папярэдняга рашэння аб
класіфікацыі тавараў па адзінай Таварнай наменклатуры знешнеэканамічнай
дзейнасці Мытнага саюза, прымае рашэнні і дае тлумачэнні па класіфікацыі
асобных відаў тавараў;
- ажыццяўляе ва ўстаноўленым парадку наступную праверку
(верыфікацыю) сертыфікатаў аб паходжанні тавару, якія выдаюцца Беларускай
гандлёва-прамысловай палатай, і дэкларацый аб паходжанні тавару;
- ажыццяўляе уключэнне юрыдычных асоб у рэестры мытных прадстаўнікоў, мытных
перавозчыкаў, уладальнікаў складоў часовага захоўвання, уладальнікаў мытных
складоў, уладальнікаў свабодных складоў, уладальнікаў магазінаў бяспошліннага
гандлю і выключэнне асоб, якія ажыццяўляюць дзейнасць у сферы мытнай справы, з
гэтых рэестраў, прыпыняе дзейнасць у сферы мытнай справы, вызначае парадак
фарміравання і вядзення рэестраў мытных прадстаўнікоў, мытных перавозчыкаў,
уладальнікаў складоў часовага захоўвання, уладальнікаў мытных складоў,
уладальнікаў свабодных складоў, уладальнікаў магазінаў бяспошліннага гандлю,
ажыццяўляе вядзенне такіх рэестраў;
- вызначае парадак вядзення мытнага рэестра аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці
і ажыццяўляе яго вядзенне;
- ажыццяўляе вядзенне рэестраў банкаў і нябанкаўскіх крэдытна-фінансавых
арганізацый, прызнаных мытнымі органамі гарантамі выплаты мытных плацяжоў;
- ажыццяўляе прысваенне або аднаўленне статусу ўпаўнаважанага эканамічнага
аператара, выдае або адмаўляе ў выдачы пасведчання аб уключэнні ў рэестр
упаўнаважаных эканамічных аператараў, уносіць змяненні і (ці) дапаўненні ў
выдадзенае пасведчанне, ажыццяўляе яго водгук, вызначае парадак фарміравання і
вядзення рэестра ўпаўнаважаных эканамічных аператараў;
- вызначае парадак запаўнення і выкарыстання кніжкі МДП, а таксама рэалізацыі
іншых палажэнняў Мытнай канвенцыі Арганізацыі Аб'яднаных Нацый аб міжнароднай
перавозцы грузаў з прымяненнем кніжкі МДП (Канвенцыя МДП, 1975 г.) ад 14
лістапада 1975 года;
- забяспечвае захаванне парадку перамяшчэння тавараў, у тым ліку транспартных
сродкаў, праз мытную мяжу Мытнага саюза ў Рэспубліцы Беларусь;
- адкрывае і ліквідуе ведамасныя пункты мытнага афармлення, а таксама
ўстанаўлівае пэўныя ведамасныя пункты мытнага афармлення для здзяйснення мытных
аперацый і правядзення мытнага кантролю ў дачыненні да асобных відаў тавараў;
- вызначае час работы мытных органаў у пунктах мытнага афармлення;
- вызначае парадак правядзення праверкі сістэмы ўліку тавараў і
справаздачнасці асобамі, што ажыццяўляюць дзейнасць у сферы мытнай справы, якія
карыстаюцца адмысловымі спрашчэннямі, а таксама карыстаюцца і (або) валодаюць
замежнымі таварамі, формы і парадак прадстаўлення справаздачнасці дадзенымі
асобамі;
- вызначае форму і парадак уліку тавараў, якія знаходзяцца пад мытным
кантролем, а таксама форму і парадак прадстаўлення справаздачнасці па такіх
таварах;
- вызначае парадак узаемадзеяння мытных органаў і арганізацый, што
ажыццяўляюць мытнае суправаджэнне транспартных сродкаў, перавозяць тавары
аўтамабільным транспартам у адпаведнасці з мытнай працэдурай мытнага транзіту,
па арганізацыі мытнага суправаджэння транспартных сродкаў, што перавозяць
тавары ў адпаведнасці з мытнай працэдурай мытнага транзіту, калі іншае не
ўстаноўлена Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь;
- вызначае парадак і тэрміны прадстаўлення ў мытны орган паведамлення аб
размяшчэнні тавараў у зоне мытнага кантролю, яго форму, а таксама структуру,
памер ліста, форму знешняга прадстаўлення паведамлення аб размяшчэнні тавараў у
зоне мытнага кантролю, парадак запаўнення, рэгістрацыі паведамлення аб
размяшчэнні тавараў у зоне мытнага кантролю і парадак унясення змяненняў у
такое зарэгістраванае апавяшчэнне;
- вызначае асаблівасці здзяйснення мытных аперацый у дачыненні да асобных
катэгорый тавараў у межах кампетэнцыі, вызначанай мытным заканадаўствам Мытнага
саюза і (ці) заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, у тым ліку пры перамяшчэнні
такіх тавараў праз пэўныя пункты пропуску;
- вызначае парадак прымянення і патрабаванні да вырабу сродкаў ідэнтыфікацыі
тавараў, што знаходзяцца пад мытным кантролем, і дакументаў на іх, транспартных
сродкаў, памяшканняў, ёмістасцяў і іншых месцаў, дзе знаходзяцца або могуць
знаходзіцца тавары, што падлягаюць мытнаму кантролю, а таксама парадак
бязвыплатнай перадачы ўпаўнаважаным эканамічным аператарам пламбіратараў і
іншых тэхнічных сродкаў, якія выкарыстоўваюцца для ідэнтыфікацыі тавараў, што
знаходзяцца пад мытным кантролем, і дакументаў на іх, транспартных сродкаў,
памяшканняў і іншых месцаў, дзе знаходзяцца або могуць знаходзіцца тавары, што
падлягаюць мытнаму кантролю, і іх выкарыстання;
- вызначае парадак фарміравання мытнай дэкларацыі ў выглядзе электроннага
дакумента, асаблівасці яе прадстаўлення, выкарыстання і захоўвання для мытных
мэтаў, калі іншае не ўстаноўлена мытным заканадаўствам Мытнага саюза;
- вызначае асаблівасці адклікання рэгістрацыі пададзенай мытнай дэкларацыі, а
таксама парадку ўнясення змяненняў і (або) дапаўненняў у мытную дэкларацыю;
- вызначае парадак прад'яўлення мытнаму органу тавараў, у дачыненні да якіх
пададзеная дэкларацыя на тавары да іх увозу на мытную тэрыторыю Мытнага саюза ў
Рэспубліцы Беларусь;
- усталёўвае паслядоўнасць здзяйснення мытнымі органамі мытных аперацый па
рэгістрацыі выпуску тавараў і адмовы ў іх выпуску;
- усталёўвае асаблівасці мытнага транзіту замежных тавараў па тэрыторыі
Рэспублікі Беларусь, у тым ліку ў дачыненні да міжнародных паштовых
адпраўленняў і тавараў, што перамяшчаюцца чыгуначным, унутраным водным транспартам
і паветранымі судамі;
- арганізуе кантроль за выкананнем забарон і абмежаванняў, устаноўленых у
адпаведнасці з міжнароднымі дагаворамі дзяржаў - членаў Мытнага саюза і
заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, у дачыненні да тавараў, што ўвозяцца ў
Рэспубліку Беларусь, і вывазу з Рэспублікі Беларусь;
- усталёўвае формы рашэнняў аб прызначэнні мытнай экспертызы, заключэння
мытнага эксперта (эксперта) пры правядзенні мытнай экспертызы, вызначае парадак
прыняцця рашэння аб прыцягненні эксперта іншай арганізацыі да правядзення
мытнай экспертызы;
- прымае ў вызначаным парадку рашэнне аб прыняцці мер па абароне правоў на
аб'ект інтэлектуальнай уласнасці або аб адмове ў прыняцці такіх мер;
- вызначае парадак збору і апрацоўкі інфармацыі, правядзення аналізу і ацэнкі
рызык, распрацоўкі і рэалізацыі мер па кіраванні рызыкамі, а таксама тэхнічныя
ўмовы перадачы інфармацыі, якая змяшчаецца ва ўстаноўленых профілях рызыкі;
- арганізуе ў межах сваёй кампетэнцыі правядзенне мытнымі органамі мытных
праверак, сцвярджае методыку правядзення мытных праверак і форму акта мытнай
праверкі, усталеўвае метады і спосабы правядзення выязных мытных праверак,
вызначае парадак арганізацыі і правядзення камеральных мытных праверак, формы
дакументаў, якія тычацца правядзення такіх праверак, і патрабаванні па іх
падрыхтоўцы, калі іншае не ўстаноўлена мытным заканадаўствам Мытнага саюза і
заканадаўствам Рэспублікі Беларусь аб кантрольнай (нагляднай) дзейнасці;
- вызначае адзіную тэхнічную палітыку ў мытных органах у галіне інфармацыйных
тэхналогій і інфармацыйнай бяспекі;
- вызначае тэхнічную палітыку ў частцы распрацоўкі, абсталявання і ўкаранення
ў мытных органах тэхнічных сродкаў мытнага кантролю, прыбораў радыяцыйнага
кантролю, сродкаў вылічальнай тэхнікі, тэлекамунікацыі і сувязі;
- ажыццяўляе правамоцтвы ўласніка інфармацыйных рэсурсаў мытных органаў, усталеўвае
парадак фарміравання, выкарыстання дадзеных рэсурсаў, а таксама патрабаванні па
дакументаванні інфармацыі і звестак, у тым ліку тых, што прадстаўляюцца
электронным спосабам;
- усталеўвае патрабаванні да фарматаў і структур электронных копій
дакументаў, электронных дакументаў і звестак у электронным выглядзе, што прадстаўляюцца
ў мытныя органы і выкарыстоўваюцца для мытных мэтаў, калі такія патрабаванні не
ўстаноўлены мытным заканадаўствам Мытнага саюза;
- арганізуе дзейнасць мытных органаў па тэхнічнай і (або) крыптаграфічнай
абароне інфармацыі, у тым ліку пасведчанне формы знешняга прадстаўлення
электроннага дакумента на папяровым носьбіце, што прадстаўляецца ў мытны орган
або мытным органам, і распаўсюджванне адкрытых ключоў праверкі электроннага
лічбавага подпісу;
- арганізуе збор і апрацоўку звестак аб перамяшчэнні тавараў і транспартных
сродкаў праз мытную мяжу Мытнага саюза ў Рэспубліцы Беларусь, іх мытным
дэклараванні і выпуску, а таксама іншых звестак аб знешнім гандлі таварамі,
прадстаўленых у мытныя органы ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі
Беларусь, арганізуе вядзенне мытнай статыстыкі знешняга гандлю Рэспублікі
Беларусь і статыстыкі ўзаемнага гандлю Рэспублікі Беларусь з дзяржавамі - членамі
Мытнага саюза ў адпаведнасці з заканадаўствам Мытнага саюза і заканадаўствам
Рэспублікі Беларусь;
- прымае меры па забеспячэнні абароны дадзеных мытнай статыстыкі знешняга
гандлю Рэспублікі Беларусь і статыстыкі ўзаемнага гандлю Рэспублікі Беларусь з
дзяржавамі - членамі Мытнага саюза, што змяшчаюць інфармацыю, распаўсюджванне і
(або) прадастаўленне якой абмежавана;
- вызначае па ўзгадненні з Нацыянальным статыстычным камітэтам, Нацыянальным
банкам, Міністэрствам эканомікі, Міністэрствам замежных спраў парадак
фарміравання дадзеных мытнай статыстыкі знешняга гандлю і статыстыкі ўзаемнага
гандлю Рэспублікі Беларусь з дзяржавамі - членамі Мытнага саюза;
- усталеўвае парадак вядзення спецыяльнай мытнай статыстыкі; заключае дагаворы
з іншымі дзяржаўнымі органамі па пытаннях арганізацыі ўзаемадзеяння ў сферы
барацьбы са злачыннасцю, у межах сваей кампетэнцыі ўзаемадзейнічае з іншымі
дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па дадзеных пытаннях;
- забяспечвае садзейнічанне кампетэнтным органам Рэспублікі Беларусь у
барацьбе з міжнародным тэрарызмам, арганізаванай злачыннасцю, карупцыяй,
спыненні незаконнага ўмяшання ў аэрапортах Рэспублікі Беларусь у дзейнасць
міжнароднай грамадзянскай авіяцыі, а таксама ажыццяўляе ў межах сваёй
кампетэнцыі процідзеянне экстрэмізму;
- ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі аператыўна-вышуковую дзейнасць,
дазнанне, вядзенне адміністрацыйнага працэсу па справах аб адміністрацыйных
правапарушэннях і ва ўстаноўленым парадку прыцягвае асоб да адказнасці за
здзяйсненне адміністрацыйных правапарушэнняў;
- арганізуе работу па прафілактыцы правапарушэнняў;
- арганізуе работу па папярэджанні, выяўленні і спыненні правапарушэнняў, што
здзяйсняюцца службовымі асобамі і іншымі работнікамі мытных органаў,
забяспечвае рашэнне гэтых задач ва ўзаемадзеянні з іншымі дзяржаўнымі органамі
і іншымі арганізацыямі;
- ажыццяўляе метадалагічнае кіраўніцтва бухгалтарскім улікам і
справаздачнасцю ў мытных органах;
- арганізуе і ажыццяўляе фінансаванне мытных органаў у межах выдзеленых
бюджэтных асігнаванняў, а таксама іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам;
- ажыццяўляе ведамасны кантроль за дзейнасцю мытных органаў і арганізацый,
падпарадкаваных ДМК, прымае меры па забеспячэнні эфектыўнага выкарыстання і
захаванасці замацаванай за імі маёмасці; арганізуе ў межах свой кампетэнцыі работу
з маёмасцю, выключанай, арыштаванай, затрыманай або накіраванай у даход
дзяржавы;
- распрацоўвае нормы і парадак матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння мытных
органаў, забяспечвае ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ўлік, захоўванне і
расходаванне матэрыяльных і фінансавых сродкаў;
- распараджаецца ва ўстаноўленым парадку маёмасцю, замацаванай за мытнымі
органамі і арганізацыямі, падпарадкаванымі ДМК;
- ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі фарміраванне, аптымізацыю і развіццё
мытнай інфраструктуры, арганізуе яе эксплуатацыю;
- вызначае парадак арганізацыі эксплуатацыі транспартных сродкаў (легкавых
аўтамабіляў, аўтобусаў, грузавых аўтамабіляў і транспартных сродкаў
спецыяльнага прызначэння, паветраных і водных судоў), што знаходзяцца ў
аператыўным кіраванні мытных органаў;
- выконвае функцыі заказчыка пры дзяржаўнай закупцы тавараў (работ, паслуг),
а таксама выступае заказчыкам у будаўнічай дзейнасці;
- рэалізуе дзяржаўную кадравую палітыку, а таксама арганізуе ідэалагічную і
выхаваўчую працу ў мытных органах і арганізацыях, падпарадкаваных ДМК;
- забяспечвае прававую і сацыяльную абарону работнікаў мытных органаў, а
таксама членаў іх сем'яў;
- вызначае дзяржаўную ўстанову адукацыі, што ажыццяўляе павышэнне
кваліфікацыі ў галіне мытнага дэкларавання спецыялістаў па мытнаму дэклараванню
і фізічных асоб, якія выказалі жаданне стаць спецыялістамі па мытнаму
дэклараванню;
- вызначае парадак здачы кваліфікацыйнага экзамену для фізічных асоб, якія
прэтэндуюць на атрыманне кваліфікацыйнага атэстата спецыяліста па мытнаму
дэклараванню, пытанні да такога іспыту, а таксама мытныя органы для яго
прыняцця;
- усталеўвае форму кваліфікацыйнага атэстата спецыяліста па мытнаму
дэклараванню, вызначае парадак яго анулявання, а таксама ажыццяўляе рэгістрацыю
выдадзеных і (або) ануляваных кваліфікацыйных атэстатаў спецыялістаў па мытнаму
дэклараванню;
- рэалізуе дзяржаўную палітыку ў галіне аховы працы на галіновым узроўні,
ажыццяўляе дзяржаўнае кіраванне ў галіне аховы працы ў межах сваёй кампетэнцыі;
- арганізуе кансультаванне і інфармаванне зацікаўленых асоб па пытаннях
мытнага рэгулявання і іншых пытаннях, што ўваходзяць у кампетэнцыю мытных
органаў;
- разглядае ў межах сваёй кампетэнцыі звароты грамадзян, у тым ліку
індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб, а таксама арганізуе асабісты
прыём грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, i прадстаўнікоў
юрыдычных асоб;
- засноўвае ва ўстаноўленым парадку перыядычныя друкаваныя выданні; арганізуе
і ажыццяўляе ў межах сваёй кампетэнцыі камплектаванне, улік, захоўванне і выкарыстанне
архіўных дакументаў;
- устанаўлівае адзіны парадак фарміравання і прадстаўлення форм ведамаснай
статыстычнай справаздачнасці (назірання) у сферы мытнага справы, каардынуе
прадстаўленне статыстычнай справаздачнасці ў органы дзяржаўнай статыстыкі і ўпаўнаважаныя
дзяржаўныя арганізацыі, што ажыццяўляюць збор і апрацоўку дадзеных;
- ажыццяўляе арганізацыйна-метадычнае кіраўніцтва падраздзяленнямі па абароне
дзяржаўных сакрэтаў у мытных органах, ва ўстаноўленым парадку аказвае паслугі
па абароне дзяржаўных сакрэтаў;
- вызначае катэгорыі службовых асоб мытных органаў, надзеленых правам
прымянення фізічнай сілы і спецыяльных сродкаў, выкарыстання службовых сабак, а
таксама парадак выкарыстання службовых сабак, іх навучання і ўтрымання;
- арганізуе мабілізацыйную падрыхтоўку ў мытных органах, вядзенне воінскага
ўліку і браніравання ваеннаабавязаных, якія працуюць у мытных органах і
арганізацыях, падпарадкаваных ДМК;
- арганізуе грамадзянскую абарону і абарону службовых асоб, іншых работнікаў
мытных органаў і арганізацый, падпарадкаваных ДМК, а таксама аб'ектаў мытнай
інфраструктуры ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару;
- набывае і выкарыстоўвае ў адпаведнасці з заканадаўствам зброю, боепрыпасы
да яго і спецыяльныя сродкі, ажыццяўляе кантроль за іх абаротам у мытных
органах.
Актамі Прэзідэнта Рэспублікі
Беларусь, законамі Рэспублікі Беларусь, пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі
Беларусь, прынятымі ў межах яго кампетэнцыі, на ДМК могуць быць ускладзены
іншыя функцыі.